flytta till innehållet
Aktuellt

Vi fick en riktigt bra recension av kundnöjdhetsundersökningen

Vi är stolta och glada över att vi har kunnat hjälpa våra medlemmar på bästa möjliga sätt. Respondenterna i kundnöjdhetsundersökningen har mycket positiva intryck av Super arbetslöshetskassan.

Oftast nämndes orden pålitlig, snabb, funktionell, säker, lätt. Teman relaterade till kassans säkerhet och nödvändighet har tydligt lyfts fram i spontana bilder mer än tidigare.

Super arbetslöshetskassan ordnade en kundnöjdhetsundersökning för sina medlemmar i augusti. Totalt svarade 1381 kassamedlemmar på enkäten, antingen per telefon eller elektroniskt. Syftet med studien var att kartlägga medlemmarnas nöjdhet med kassans verksamhet och deras erfarenheter av sysselsättning. Kassan har genomfört kundnöjdhetsundersökningar vartannat år.

Kassans värderingar är ansvar, rättvisa och kundorientering. Kassans värderingar fick höga betyg: ansvar 4,2/5, rättvisa 4,2/5 och kundorientering 4,1/5. I praktiken innebar förverkligandet av värderingarna likabehandling av kunderna, tydlighet i frågor och instruktioner, snabbhet samt vänlighet och individuell uppmärksamhet.

Det ansågs mycket viktigt att tillhöra den egna branschens kassa. Hela 94 procent av de svarande höll med om att det är viktigare att tillhöra den egna kassan än att tillhöra en annan kassa. Detta är naturligtvis av yttersta vikt för oss, eftersom vi bäst känner till frågor som rör våra egna medlemmar.

"Kassan är ett stöd och en trygghet. Och förtroende för att kassan står upp för saker som känns viktiga för dig."

"Kompetens och kunskap om frågor inom den egna branschen är viktigt."

Kvaliteten på kundservicen är på en hög nivå

Så många som 87 % av de tillfrågade tycker att vår kundservice är bra eller mycket bra. Kompetensen inom kundservicen och enkla elektroniska transaktioner fick också mycket höga betyg i undersökningen. Det är en hederssak för vår personal att tillhandahålla en utmärkt kundservice, och kassan satsar kontinuerligt på kundservicens kvalitet, till exempel genom att utbilda personalen.

"Servicen har blivit snabbare och väntan på utbetalning av ersättningen har förkortats, vilket är jättebra! Dessutom är informationen om betalningsdatum som fås via SMS bra service, tack för det!!"

"Mina ärenden har alltid skötts korrekt och professionellt, med hänsyn till branschens särdrag."

"Tack! Mycket bra arbetslöshetskassa och personal"

90 % av de svarande trodde att de skulle rekommendera Super arbetslöshetskassan till sina vänner och kollegor. Å hela personalens vägnar vill vi tacka alla respondenter som deltog i undersökningen. Responsen till kassan var positiv, och vi går igenom kommentarerna med personalen.

Hälsningar från kassachefen:

Ett varmt tack till alla respondenter för den verkligt värdefulla responsen. Vi är särskilt glada över att SuPers arbetslöshetskassa ses som pålitlig, snabb, säker och enkel. Att tillhöra en arbetslöshetskassa inom den egna branschen är också av stor betydelse för oss. Vi vill fortsätta att tjäna våra medlemmar på bästa möjliga sätt i olika livssituationer. Tack också för de många utvecklingsförslagen, vi kommer att gå igenom alla dessa noggrant för att utveckla vår verksamhet.

Matti Romakkaniemi

kassachef